Welcome to Farg'ona Viloyati Statistika Boshqarmasi   Click to listen highlighted text! Welcome to Farg'ona Viloyati Statistika Boshqarmasi Powered By GSpeech

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 9-yanvar kuni davlat xizmatlari koʻrsatish samaradorligini oshirish masalalari boʻyicha yigʻilish oʻtkazdi.Shavkat Mirziyoyev Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti sifatidagi faoliyatining ilk kunlaridan “Xalq davlat idoralariga emas, davlat idoralari xalqimizga xizmat qilishi kerak” degan gʻoyani ilgari surgan edi. Maqsad odamlarimizning ogʻirini yengil qilish, har qanday qulayliklar yaratishdan iborat.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 7-yanvar kuni qurilish sohasidagi islohotlarni yanada jadallashtirish boʻyicha ustuvor vazifalarga bagʻishlangan yigʻilish oʻtkazdi.

Mamlakatimizda bunyodkorlik koʻlami yil sayin kengaymoqda. Yangi uy-joylar, yirik zavodlar, zamonaviy infratuzilma obyektlari barpo etilmoqda. Tabiiyki, bunday katta hajmdagi ishlarni sifatli va oʻz vaqtida bajarish uchun malakali quruvchilar va loyihachilar, barqaror tashkilotlar kerak.

Yigʻilishda qurilish sohasidagi muammo va kamchiliklar keskin tanqid qilindi. Masalan, mamlakatimizda 22 mingga yaqin qurilish-pudrat tashkiloti boʻlib, ularning aksariyatida ishchilar soni va kasb malakasi toʻgʻrisida maʼlumot yuritilmaydi.

Hududlardagi barcha qurilishlar yagona buyurtmachi xizmati tashkilotlariga topshirib qoʻyilgani koʻrsatkichlarga salbiy taʼsir qilmoqda. Ilgʻor xorijiy tajribada qurilish xavfsizligi, sifati va natijasi nazorat qilinsa, bizda barcha kuch va resurslar jarayonni nazorat qilishga sarflanib, sifat ikkinchi oʻringa tushib qolgan.

Davlatimiz rahbari sohadagi kamchiliklarni bartaraf etish, uni zamonaviy asosda rivojlantirish boʻyicha muhim chora-tadbirlarni belgilab berdi.

Loyiha institutlari oʻrtasida sogʻlom raqobat muhitini yaratish, xorijiy tajriba asosida tenderlar oʻtkazishning aniq mezonlarini ishlab chiqish, bu borada elektron tizimni eksperiment tariqasida Toshkent shahrida joriy etish boʻyicha topshiriq berildi.

Qurilish, Moliya, Adliya vazirliklari va boshqa mutasaddi tashkilotlarga joriy yil 1-iyulga qadar qurilish korxonalari faoliyatini baholash reytingini ishlab chiqish vazifasi qoʻyildi. Ushbu reytingda ishchilar soni va malakasi, bajarilgan ishlar hajmi, soliq va kreditlarning oʻz vaqtida toʻlanishi kabi mezonlar oʻz aksini topadi.

Shaharsozlik normalari va qoidalarini hamda yagona buyurtmachi xizmati tashkilotlari faoliyatini takomillashtirish zarurligi taʼkidlandi.

Sohada axborot texnologiyalaridan foydalanish darajasi pastligi qayd etildi. Jumladan, loyihalarni yaratish, ekspertizadan oʻtkazish, qurilishga ruxsat berish, qurilish-pudrat ishlarini nazorat qilish jarayonlari haligacha qogʻozda bajarilyapti. Investor va tadbirkorlar uchun qayerda nima qurish mumkinligi haqida maʼlumot beruvchi geoinformatsion tizim yoʻlga qoʻyilmagan.

Shu bois yigʻilishda Qurilish vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligiga tizimni toʻliq raqamlashtirish boʻyicha joriy yilda amalga oshirishga oid “yoʻl xaritasi” ishlab chiqish vazifasi yuklatildi.

Sohada texnika xavfsizligi talablariga rioya qilinmayotgani, “risk-analiz” tizimi va nazorat yoʻqligi oqibatida baxtsiz hodisalar yuz berayotgani qayd etildi. Tegishli vazirlik va idoralarga qurilish sohasida davlat nazoratini butunlay yangicha asosda tashkil etish, mehnat muhofazasini kuchaytirish boʻyicha koʻrsatmalar berildi.

Yigʻilishda kadrlar masalasiga ham alohida eʼtibor qaratildi. Davlatimiz rahbari qurilish sohasi uchun mutaxassislar tayyorlash tizimi bugungi kun talabiga javob bermasligini taʼkidladi.

Mehnat vazirligi, Qurilish vazirligi, Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligiga qurilish sohasida oʻrta boʻgʻin mutaxassislari va ishchi kasblar klassifikatorini joriy qilish hamda unga muvofiq kollejlarda quruvchilar tayyorlash vazifasi qoʻyildi.

Sohaga oid taʼlim dasturlarini yuqori texnologiyalar va innovatsion yondashuvlar asosida yangidan ishlab chiqish, boʻlajak kadrlarni zamonaviy loyihalash va dasturiy taʼminot, xususan, BIM (Building Information Modeling) texnologiyalari bilan ishlashga oʻrgatish lozimligi taʼkidlandi.

Yigʻilishda muhokama qilingan masalalar boʻyicha mutasaddi rahbarlar hisobot berdi, tegishli chora-tadbirlar belgilab olindi.

OʻzA

Aziz vatandoshlar!
 
Mana shu quvonchli lahzalarda siz, azizlarni, koʻp millatli butun xalqimizni Yangi yil bayrami bilan chin qalbimdan muborakbod etaman!Barchangizga sihat-salomatlik, oilaviy baxt tilayman!
 
Oʻtib borayotgan yil mamlakatimiz uchun unutilmas voqealarga boy boʻldi. Turli qiyinchilik va sinovlarni ham boshimizdan kechirdik.
 
Xalqimizning fidokorona mehnati bilan “Faol investitsiyalar va ijtimoiy rivojlanish yili”da ulkan yutuqlarga erishdik. Mamlakatimiz salohiyati va raqobatbardoshligini oshirish yoʻlida yangi qadamlar qoʻyildi.
 
Iqtisodiyotimizning yetakchi soha va tarmoqlari jadal rivojlanmoqda. Yuqori texnologiyalarga asoslangan zamonaviy korxonalar, yangi transport tizimlari ishga tushirilmoqda.
 
Mirishkor dehqon va fermerlarimiz, murakkab ob-havo sharoitiga qaramasdan, moʻl hosil yetishtirdilar.
 
Kichik biznes va xususiy tadbirkorlikka keng yoʻl ochildi.
 
Yil davomida hududlarda aholi, ayniqsa, yoshlarimiz, xotin-qizlar uchun koʻplab yangi ish oʻrinlari yaratildi.
 
Davlat dasturlari asosida shahar va qishloqlarimiz, yurtimiz qiyofasi butunlay oʻzgarmoqda.
 
2019-yilda ming-minglab yurtdoshlarimiz, jumladan, kam taʼminlangan oilalar shinam uy-joylarga ega boʻldilar.
 
Ilm-fan, taʼlim va tarbiya sohasida tub burilish davri boshlandi.
 
Yangi-yangi bogʻcha va maktablar, oliy oʻquv yurtlari, yetakchi xorijiy universitetlarning filiallari, shifoxonalar, madaniyat va sport maskanlari bunyod etilmoqda.
 
Eng muhimi, odamlarimizning hayot darajasi, Vatan taqdiriga daxldorlik tuygʻusi, ertangi kunga ishonchi tobora kuchaymoqda.
 
Jamiyatimizda demokratiya tamoyillari, ochiqlik va erkinlik muhiti chuqur qaror topmoqda.
 
Kuni kecha Oliy Majlis va mahalliy Kengashlarga boʻlib oʻtgan saylovlar buni yaqqol tasdiqladi. Saylovlar Oʻzbekiston demokratik taraqqiyot yoʻlidan ortga qaytmasligini yana bir bor isbotladi.
 
Mustaqilligimiz, osoyishta hayotimiz kafolati boʻlgan Qurolli Kuchlarimizning jangovar salohiyati mustahkamlanmoqda.
 
Tinchliksevar va amaliy tashqi siyosat olib borayotgan davlatimizning xalqaro maydondagi obroʻ-eʼtibori ortib bormoqda.
 
Muxtasar aytganda, 2019-yil yangi Oʻzbekiston tarixida har tomonlama yorqin iz qoldirmoqda.
 
Hurmatli yurtdoshlar!
 
Biz milliy yuksalishning muhim bosqichiga qadam qoʻymoqdamiz.
 
2020-yilda ham iqtisodiy va ijtimoiy sohalarda keng koʻlamli islohotlarimizni faol davom ettiramiz.
 
Xususiy mulk, tadbirkorlik va biznes uchun yanada qulay muhit yaratishga, yangi ish oʻrinlari tashkil etishga alohida ahamiyat qaratamiz. Ish haqi, pensiya, stipendiya va nafaqalarni, aholi real daromadlarini koʻpaytirish eʼtiborimiz markazida boʻladi.
 
Odamlarimizning yashash sharoitini, kommunal-maishiy xizmat sifatini yaxshilash, arzon va qulay uy-joylar qurish boʻyicha boshlagan ishlarimizni yanada kengaytiramiz.
 
Farzandlarimizga munosib taʼlim va tarbiya berishga, ularning qobiliyat va isteʼdodini roʻyobga chiqarishga barcha kuch va imkoniyatlarimizni safarbar etamiz.
 
Aholi salomatligini mustahkamlash, sogʻlom turmush tarzini qaror toptirishga qaratilgan ishlarimiz yangi bosqichga koʻtariladi.
 
Nuroniy faxriylarimiz, munis opa-singillarimizga eʼtibor va gʻamxoʻrlikni yanada kuchaytiramiz.
 
Ijtimoiy himoya va koʻmakka muhtoj yurtdoshlarimizni doimiy qoʻllab-quvvatlashga birinchi darajali ahamiyat beramiz.
 
Tinchlik va barqarorlikni, jamiyatimizda oʻzaro hurmat va ahillikni mustahkamlash asosiy vazifamiz boʻlib qoladi.
 
Bu borada dunyo hamjamiyati, avvalo, yon qoʻshnilarimiz bilan samarali hamkorlikni har tomonlama kuchaytiramiz.
 
Aziz yurtdoshlarim, qadrdonlarim!
 
2020-yil har bir oila, har qaysi xonadonga qut-baraka, baxt va omad olib kelsin!
 
Barcha ezgu maqsadlarimiz roʻyobga chiqsin!
 
Jonajon Oʻzbekistonimiz gullab-yashnasin!
 
Yangi yil barchamizga muborak boʻlsin!
 
Shavkat MIRZIYOYEV,
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti
 

 

O'zA

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 25-dekabr kuni grant mablagʻlarini faol jalb etish va ulardan samarali foydalanish masalalariga bagʻishlangan yigʻilish oʻtkazdi.

O’zbekiston Respublikasi Prezidentining Qarori

Ma’lumki, mamlakatimizda Konstitutsiya va qonun ustuvorligini ta’minlash demokratik huquqiy davlat barpo etishning bosh mezoni bo‘lib kelmoqda.

Yurtimizda amalga oshirilayotgan keng ko‘lamli islohotlarning samarasi, tinchlik va taraqqiyotning asosiy garovi ham Konstitutsiya va qonun ustuvorligini ta’minlash bilan bevosita bog‘liqdir. Shuning uchun ham hayotimizning barcha soha va tarmoqlarida mehnat qilayotgan insonlar, birinchi navbatda, rahbar xodimlar, fuqarolarning Konstitutsiya va qonunlarni puxta bilishi, ularning ijrosini to‘g‘ri tashkil etishi, bu qoidalarga butun jamiyat a’zolari qat’iy amal qilishi shart bo‘lgan muhitni yaratish g‘oyat muhim va dolzarb vazifaga aylanmoqda.

Mamlakatimizda jadal sur’atlar bilan olib borilayotgan o‘zgarish va yangilanishlar negizida, avvalambor, Konstitutsiyamizda belgilangan davlat organlarining xalq manfaatlariga xizmat qilishi lozimligi haqidagi qoidani amalda tatbiq etishdek ezgu maqsad mujassam ekani ham aynan shuni taqozo etmoqda.

Bu borada O’zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlash uchun ko‘plab yangi qonunlar va qonunosti hujjatlari qabul qilinayotgani muhim ahamiyatga ega bo‘lmoqda.

Ayni vaqtda Konstitutsiya va qonun ustuvorligini ta’minlash qonun buzilishi bilan bog‘liq salbiy oqibatlarga qarshi samarali kurashishni hamda bunday holatning barvaqt oldini olishga qaratilgan ta’sirchan tizimni shakllantirishni talab etmoqda.

Qonuniylikni mustahkamlashda jamiyatda huquqiy ong va huquqiy madaniyatni yuksaltirish g‘oyat muhim ahamiyatga ega bo‘lib, bu har bir shaxsda qonunlarga, inson huquq va erkinliklariga nisbatan hurmat bilan munosabatda bo‘lishni hamda huquqbuzarliklarga nisbatan murosasizlik muhitini shakllantirishni kun tartibiga eng asosiy masala qilib qo‘ymoqda.

Shu bilan birga, Konstitutsiya va qonun ustuvorligiga erishishda jamoatchilik nazoratining ta’sirchan shakllarini joriy etish, ommaviy axborot vositalari vakillarining qonuniy haq-huquqlariga har qanday shaklda tazyiq o‘tkazishga yo‘l qo‘yilmaslik ham alohida ahamiyatga egadir.

Amalga oshirilayotgan islohotlar samaradorligini kuchaytirish, qonun ustuvorligini so‘zsiz ta’minlash, jamiyatda huquqiy ong va huquqiy madaniyatni yuksaltirish, fuqarolik jamiyatini taraqqiy toptirishda jamoatchilik nazoratining samarali shakllarini joriy etish hamda bu jarayonda ommaviy axborot vositalari ishtirokini kengaytirish maqsadida:

  1. O’zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi qabul qilinganining 

27 yilligiga bag‘ishlangan tantanali marosimda belgilab berilgan vazifalarga muvofiq Konstitutsiya va qonun ustuvorligini ta’minlash, bu borada jamoatchilik nazoratini kuchaytirish hamda jamiyatda huquqiy madaniyatni yuksaltirish bo‘yicha chora-tadbirlar dasturi (keyingi o‘rinlarda Dastur deb yuritiladi) ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

  1. Dasturni amalga oshirishning asosiy maqsadi etib quyidagi pirovard natijalarga erishishbelgilansin:

Konstitutsiya va qonun ustuvorligini, davlat organlari qarorlari, mansabdor shaxslarning xatti-harakatlari qonunlarga to‘liq muvofiq bo‘lishini ta’minlash, qonunlar ijrosini samarali tashkil etish;

jamiyatda huquqiy ong va huquqiy madaniyatni yuksaltirish borasidagi ishlarni yangi bosqichga ko‘tarish, huquqiy axborotni zamonaviy usullar orqali keng ommaga yetkazish, har bir fuqaro va mansabdor shaxslarda Konstitutsiya va qonunlarga hurmat hissini shakllantirish;

Konstitutsiya va qonun ustuvorligiga erishishda davlat idoralari faoliyati ustidan jamoatchilik nazorati mexanizmlarini takomillashtirish, mustaqil va xolis ommaviy axborot vositalarini qo‘llab-quvvatlash, fuqarolik jamiyati institutlarini yanada rivojlantirish;

odil sudlov tizimini yanada takomillashtirish, sud hokimiyatining obro‘sini oshirish va chinakam mustaqilligini ta’minlash;

davlat va jamiyat boshqaruvida, davlat organlarining kundalik faoliyatida ochiqlik va oshkoralik tamoyillarini kuchaytirish, huquqni muhofaza qiluvchi organlarni xalq manfaati yo‘lida xizmat qiladigan idoralarga aylantirish;

Konstitutsiya va qonunlarda belgilangan inson, uning hayoti, erkinligi, sha’ni, qadr-qimmati va boshqa daxlsiz huquqlarini oliy qadriyat sifatida yanada mustahkamlash, mulk daxlsizligini kafolatlash.

  1. Belgilab qo‘yilsinki:
  2. a) 2020 yil 1 martdan boshlab:

aholi maskanlarining me’moriy qiyofasini tubdan yangilash va obodonlashtirish, shuningdek, ularda kompleks qurilish va rekonstruksiya qilish ishlarini amalga oshirishga oid qarorlar dastlab o‘sha hududdagi aholi o‘rtasida muhokama qilinib, jamoatchilik ekspertizasidan o‘tkaziladi;

jismoniy va yuridik shaxslarga yer ajratish haqidagi hujjatlar qabul qilinganidan (rasmiylashtirilganidan) keyin bir kun muddatda tegishli hokimliklarning rasmiy veb-saytlarida e’lon qilib boriladi;

  1. b) 2020 yil 1 apreldan boshlab:

shaxsni ushlash, unga protsessual huquqlarini tushuntirish, himoyachidan voz kechish harakatlarini majburiy tarzda video tasvirga tushirish tartibi joriy etiladi;

huquqni muhofaza qiluvchi organlar xodimlari zimmasiga ular tomonidan shaxs ushlanganidan so‘ng uning ushlangani va ushlab turilgan joyi to‘g‘risida uning oila a’zolaridan birini, ular bo‘lmagan taqdirda esa, boshqa qarindoshlarini yoki yaqin kishilarini darhol xabardor qilish bo‘yicha majburiyat yuklanadi;

  1. v) 2020 yil 1 iyuldan boshlab huquqni cheklaydigan protsessual majburlov choralarini qo‘llash, jumladan shaxsni ushlab turish holatlari yagonaelektron hisobga olish tizimiga kiritib boriladi.
  2. Qonunlar ijrosini ta’minlashning samaradorligini oshirish yuzasidan:
  3. a) O’zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi 

va Senatiga qonun hujjatlarining ijro etilishi holati va huquqni qo‘llash amaliyotini o‘rganish hamda qonunosti hujjatlarining qabul qilinishini monitoring qilib borish, qabul qilingan qonunlarni aholi o‘rtasida keng targ‘ib qilish ishlarini takomillashtirish va kuchaytirish tavsiya etilsin;

  1. b) O’zbekiston Respublikasi Oliy sudigajismoniy va yuridik shaxslarning huquq va qonuniy manfaatlarini sud yo‘li bilan himoya qilishda qonunlarning bir xil va to‘g‘ri qo‘llanilishi holatlarini o‘rganish yuzasidan sud amaliyotini har chorakda umumlashtirib borish, zaruratga ko‘ra tegishli Plenum qarorlarini qabul qilish tavsiya etilsin;
  2. v) O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiqonunlar ijrosining maqsadli va kompleks o‘rganilishini hamda uning natijalarini reja asosida har chorakdaVazirlar Mahkamasi Rayosati majlislarida muhokama qilib borilishini ta’minlasin.
  3. O’zbekiston Respublikasi Oliy sudi Bosh prokuratura, Davlat xavfsizlik xizmati, Ichki ishlar vazirligi va Adliya vazirligi bilan birgalikda 2020 yil 1 mayga qadar quyidagilarni nazarda tutuvchi tegishli qonun loyihasini ishlab chiqsin va belgilangan tartibda kiritsin:

prokuror, surishtiruvchi yoki tergovchining jinoyat ishini qo‘zg‘atish, jinoyat ishi qo‘zg‘atishni rad etish, taftish tayinlash, surishtiruv yoki dastlabki tergovni to‘xtatish va jinoyat ishini tugatish haqidagi qarorlari ustidan manfaatdor shaxslar tomonidan bevosita sudga shikoyat qilish;

sud ishlarini hal etishga aralashish, jumladan ishning har tomonlama, to‘la va xolisona o‘rganilishiga to‘sqinlik qilish, adolatsiz hukm, hal qiluv qarori, ajrim yoki qaror chiqarilishiga erishish maqsadida sudyaga turli shaklda ta’sir o‘tkazish holatlari bo‘yicha javobgarlikni kuchaytirish.

  1. O’zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Fuqarolik jamiyatini rivojlantirish bo‘yicha maslahat kengashi (A. Saidov):

Fuqarolik jamiyatini rivojlantirish markazi, O’zbekiston nodavlat notijorat tashkilotlari milliy assotsiatsiyasi bilan hamkorlikda, 2020 yil 1 martga qadar ilg‘or xorijiy tajribani o‘rgangan holda, har bir soha va tarmoq bo‘yicha jamoatchilik nazoratini amalga oshirishning ta’sirchan hamda zamonaviy tizimini yaratish bo‘yicha kompleks dasturni ishlab chiqsin va tasdiqlasin;

jamoatchilik nazorati sohasida fuqarolik jamiyati institutlari bilan samarali hamkorlikning zamonaviy mexanizmlarini hamda ularning faoliyatini qo‘llab-quvvatlash choralarini joriy qilish bo‘yicha takliflarni belgilangan tartibda kiritsin.

O’zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi huzuridagi Nodavlat notijorat tashkilotlarini va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlarini qo‘llab-quvvatlash jamoat fondiga 2020 yil 1 mayga qadar nodavlat notijorat tashkilotlari va ommaviy axborot vositalari o‘rtasida jamoatchilik nazoratini amalga oshirishning samarali va zamonaviy mexanizmlarini joriy etish hamda mazkur institutlarning jamiyat boshqaruvidagi ishtirokini kengaytirish bo‘yicha eng yaxshi takliflarning davlat granti tanlovlarini o‘tkazish tavsiya etilsin.

  1. Inson huquqlari bo‘yicha O’zbekiston Respublikasi Milliy markazi 2020 yil 1 mayga qadar xalqaro tashkilotlar, jamoatchilik, soha mutaxassislari va ekspertlari ishtirokida keng muhokama qilish orqali quyidagilarni nazarda tutuvchi Inson huquqlari bo‘yicha O’zbekiston Respublikasining milliy strategiyasiloyihasini ishlab chiqsin 

va belgilangan tartibda kiritsin:

O’zbekiston Respublikasining inson huquqlari sohasidagi xalqaro majburiyatlarining to‘liq bajarilishini ta’minlash;

fuqarolarning huquq va erkinliklariga rioya etilishini monitoring qilish mexanizmlarini takomillashtirish;

inson huquq va erkinliklarini ishonchli himoya qilishni ta’minlashga qaratilgan tashkiliy-huquqiy va boshqa kompleks choralar tizimini yaratish;

qonunchilikka va davlat organlari, xususan, huquqni muhofaza qiluvchi organlarning amaliy faoliyatiga inson huquq va erkinliklari sohasida xalqaro standartlarni implementatsiya qilish mexanizmlari va tartibi samaradorligini oshirish;

aholining inson huquqlari sohasidagi huquqiy savodxonligini oshirish, jumladan bu borada samarali axborot va ma’rifat tarqatish, ta’lim berish faoliyatini tashkil etish;

inson huquqlarini himoya qilish sohasidagi xalqaro va mintaqaviy tuzilmalar, xorijiy mamlakatlar milliy institutlari bilan hamkorlikni yangi bosqichga ko‘tarish.

  1. O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi:

2020 yil 1 iyulga qadar ommaviy axborot vositalarining faoliyati va axborotdan foydalanish erkinligini ta’minlash, davlat organlari va mansabdor shaxslarning noqonuniy xatti-harakatlari (qarorlari)dan himoya qilish kafolatlarini kuchaytirish, jurnalistlarning o‘z kasbiy faoliyatiga oid majburiyatlari belgilanishini nazarda tutuvchi “Teleradioeshittirishlar to‘g‘risida”gi va “Ommaviy axborot vositalari to‘g‘risida”gi O’zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi qonun loyihalarini ishlab chiqsin va Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;

2020 yil 1 martga qadar barcha davlat organlari va tashkilotlari faoliyatining ochiqligini ta’minlash, ularda jamoatchilik, xususan, ommaviy axborot vositalari bilan aloqalarni yangi bosqichga ko‘tarish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqsin va tasdiqlasin.

  1. O’zbekiston Respublikasi Advokatlar palatasi Adliya vazirligi, Oliy sud va Bosh prokuratura bilan birgalikda 2020 yil 1 mayga qadar advokatura institutini yanada takomillashtirish va advokatlar mavqeini tubdan oshirishyuzasidan quyidagilarni nazarda tutuvchi O’zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjati loyihasini ishlab chiqsin va belgilangan tartibdaO’zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritsin:

Advokatura institutini rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash;

O’zbekiston Respublikasi Adliya vazirligining Advokatlar palatasi faoliyati bilan bog‘liq bo‘lgan vakolatlarini qayta ko‘rib chiqish orqali ushbu tuzilmaning roli va ahamiyatini yanada oshirish;

tergovchi, prokuror va sud tomonidan davlat hisobidan advokatlarni jalb qilish mexanizmini xalqaro standartlar asosida qayta ko‘rib chiqish;

advokatlar uchun qo‘shimcha imtiyozlar belgilash.

  1. O’zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi 2020 yil 1 martga qadar:

aholiga, ayniqsa, yoshlarga ularning huquqlarini tushuntirishda amaliy, ta’sirchan va innovatsion mexanizmlarni qo‘llashni nazarda tutuvchi Jamiyatda huquqiy madaniyatni yuksaltirish konsepsiyasini 2020–2021 yillarda samarali amalga oshirish bo‘yicha “Yo‘l xaritasi” loyihasini ishlab chiqsin va O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritsin;

qonunchilikni yangilash va tizimlashtirish bo‘yicha yangi tizimni yaratish yuzasidan takliflar tayyorlasin va Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.

  1. Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar rahbarlari:

Dasturda belgilangan tadbirlar o‘z vaqtida va sifatli bajarilishini, unda nazarda tutilgan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari qonunchilik va amaliyotni chuqur tahlil qilgan holda hamda rivojlangan mamlakatlarning ilg‘or tajribasi asosida ishlab chiqilishini va keng jamoatchilik o‘rtasida, jumladan ijtimoiy tarmoqlarda faol muhokama qilinishini;

Dasturning amalga oshirilishi holati to‘g‘risida O’zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga har chorakda axborot taqdim etib borilishini ta’minlasin.

  1. O’zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi:

Dasturda belgilangan tadbirlarning amalga oshirilishi holatini doimiy monitoring qilib borsin;

O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi va Vazirlar Mahkamasiga monitoring natijalari to‘g‘risida har chorakda axborot kiritib borilishini ta’minlasin.

  1. O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi O’zbekiston Milliy axborot agentligi hamda O’zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi bilan birgalikda ushbu qarorning maqsad va vazifalari ommaviy axborot vositalari 

hamda Internet tarmog‘ida keng yoritilishini tashkil etsin.

  1. Ushbu qarorning ijrosini nazorat qilish O’zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov va O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh. Nizomiddinov zimmasiga yuklansin.

O’zbekiston Respublikasi

Prezidenti      Sh.Mirziyoyev

OʻzА

Tugmani bosing Tinglash